vineri, 12 august 2022

Mama Lisei - fetița ucisă de ruși la Vinnița - a ieșit din spital: „Era o tăcere de moarte de jur împrejur... M-am așezat și am început să țip...”

Irina Dmitrieva locuia la Vinnița, dar avea un vis - să se mute la Kiev. Înainte de război, ea a reușit să se pună pe picioare: a închiriat o locuință, și-a găsit un nou loc de muncă bun, a continuat să facă totul pentru fiica ei, Lisa, care s-a născut cu sindromul Down, împărtășindu-și regulat experiența pe rețele sociale pentru a încuraja alți părinți să le ofere copiilor cu acest sindrom o educație și o copilărie plină de lumină. De curând au început să frecventeze și un logoped... Viața ei a început să prindă contur frumos, era fericită. Le spunea tuturor că este mamă de înger și-și iubea enorm copilașul...

Însă, la 14 iulie, fiica de 4 anișori a Irinei, Lisa, a fost ucisă de o rachetă lansată de ruși asupra orașului Vinnița. Irina a fost internată în spital în stare gravă - a reușit să supraviețuiască acelui atac criminal, deși s-a ales cu numeroase răni abdominale. Când și-a revenit după operație, nu înțelegea de ce îi era bandajat tot corpul. Acum Irina își amintește că, uitându-se la acele bandaje, puțin câte puțin a realizat că coșmarul prin care a trecut nu a fost un simplu vis. 

La început, medicii le-au interzis rudelor să-i comunice Irinei despre moartea Lisei. Tânăra femeie spune că pe patul de spital se gândea la fiica ei pe care o credea în viață: „Am crezut mereu că fiica mea este în viață, pentru că altfel nu se poate - copilul meu nu poate muri!” 

Despre acel moment teribil care i-a schimbat într-o clipă întreaga viață, Irina mai povestește următoarele:

„Am auzit un vuiet puternic și m-am gândit că nu poate fi un avion. Mi-am ridicat capul și am văzut o rachetă mare. Părea că e la câțiva metri deasupra capului Lisei. Racheta zbura spre casa ofițerilor, așa că i-am întors spatele - m-am gândit să acopăr copilul cu corpul meu. Nu a durat nici măcar o secundă, mult mai puțin. Am ținut strâns căruciorul în care era Lisa, m-am aplecat spre ea... țin minte cum capul ei era lângă al meu... Apoi am auzit o explozie puternică și s-a cutremurat pământul. Nu am căzut, nu am simțit deloc durere, doar o liniște mormântală s-a instalat în jur... Era mult fum negru, nu se vedea nimic. N-am auzit a doua explozie, n-am auzit alarme auto, n-am auzit nimic. Am văzut doar trupușorul sfâșiat al scumpei mele fetițe... Am mai alergat câteva minute, căutând oameni care să mă ajute să o scot pe Lisa din cărucior, dar era o tăcere de moarte, asurzitoare, de jur împrejur... M-am așezat și am început să țip...”

Brusc, Irina a simțit o durere puternică. Atunci ea și-a văzut sângele șiroind pe pământ și a început să se sufoce...

„Creierul meu refuză să creadă... Această imagine teribilă mi se tot perindă în fața ochilor din nou și din nou. Îmi amintesc totul până la ultimul detaliu... Teroriștii ruși, aceste creaturi, mi-au ucis copilul, au atentat la sfânta sfintelor. De câte dovezi mai are nevoie lumea pentru a opri uciderea în masă a poporului ucrainean?” – mai scrie Irina pe FB.

Această întrebare a Irinei, știu sigur, ne chinuie pe mulți. Sute de copii ucraineni au fost uciși în acest război, și mai mulți s-au ales cu răni grave, mulți au rămas schilodiți pe viață. Ce vină au ei?! Ce vină au oamenii omorâți noaptea în somn sau la stațiile de așteptare a trasportului în comun? Ce vină au cei torturați, arși în automobilele în care încercau să fugă de război, exterminați prin foame și sete? Cum mai poți să-ți justifici  indiferența față de ceea ce se întâmplă astăzi în Ucraina sau teama de a-l supăra pe putin?

Amintesc că la 14 iulie, ocupanții ruși au lansat rachete de înaltă precizie spre centrul orașului Vinnița. În urma acestui atac terorist, au murit 26 de persoane, inclusiv trei copii. Și vorbim aici doar despre un singur atac dintre sute de alte atatcuri pe care canaliile lui putin le desfășoară zi de zi, noapte de noapte!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu