marți, 18 ianuarie 2011

Sunt român şi...iac-aşa!

M-am gândit mult (vreo 5 minute!) dacă e cazul să afişez această "noutate". M-am hotărât, totuşi! Da, dragii mei, de ieri sunt cetăţean român cu acte în regulă. Mă refer la certificatul care atestă această calitate a mea, că celelate (adeverinţă de naştere, paşaport) urmează să le fac. 

Am aşteptat evenimentul timp de 8 ani! Cred că în acest răstimp aş fi putut deveni cetăţean al oricărei alte ţări din UE. Dar am avut ambiţia să fiu tocmai cetăţean ROMÂN! Ce să zic, sunt fericită. 

Nu pot să dau multe detalii asupra modului în care s-a desfăşurat depunerea jurământului. Foarte bine organizat, fără excese şi cozi. Am cântat imnul României, am aşteptat să mi se strige numele şi să-mi iau certificatul de cetăţean român. Bineînţeles, am reacţionat îngăduitor - toţi cei prezenţi în sală - la rugămintea funcţionarei de la Agenţia Naţională pentru Cetăţenie de a oferi prioritate celor care au copii în braţe, femeilor însărcinate şi oamenilor în etate. Am aşteptat atâţia ani, mai aşteptăm puţin, care e problema. Bucuria redobândirii unor bunuri te umple nu ştiu cum de compasiune, de toleranţă, te înalţă... mă uitam cu dragoste la copilaşii cocoţaţi pe braţele mămicilor, la tinerele doamne etalându-şi glorios rotunzimile delicate ale burticilor... 

Doar că nu am înţeles la ce categorie de prioritate se referă Serafim Urecheanu, care a fost strigat şi el printre cei privilegiaţi. Deobicei oamenii politici nu recunosc că sunt oameni în etate, dimpotrivă - demonstrează mereu că sunt tineri, energici şi plini de viaţă... Hm, oare preşedintele AMN s-a şi resemnat, recunoscându-şi ieşirea la pensia binemeritată, că doar n-o fi însărcinat?! Deşi... se vedea că nu e încă obişnuit cu noua ipostază. 

A intrat furişându-se în sală pe o uşă lăturalnică şi nu ca toată lumea - urcând zgomotos şi euforic scările spiralate de afară până la etajul patru. Îşi ferea privirea, se jena să cânte imnul şi a ieşit (pitindu-se după bodygardul său ex-deputatul Balan) pe altă uşă imediat ce i s-a dat certificatul de român... 


Acuma, după ce am scris, mă gândesc dacă nu cumva destăinui nişte secrete...politice. Ei, dar nu cred că Putin citeşte blogurile unor bieţi români basarabeni...

10 comentarii:

  1. Multumesc! E cu adevarat o bucurie imensa...

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari!

    Un roman, moldovean de la vest de Prut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am depus si eu juramantul. Da, a fost un eveniment foarte emotional. Mai ales ca am asteptat redobindirea 6 ani! Ma gindesc oare cei care dau juramantul pentru Rep. moldova retraiesc aceleashi sentimente. Sunt sigur de asta. Eu chiar ash propune prun lege pe la vreo 16 ani sa depuna toti cetatenii RM juramantul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, am participat la acest eveniment si este perfect adevarat ceia ce e scris mai sus

    RăspundețiȘtergere
  5. As mentiona, ca Putin citeste toate blogurile ;). Mai mult nul vei vedea pe Serfim Urechian. Restul procedurilor le va face imputernicitul lui prin procura.

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari uite asa se fac renumiti romanii cu fete superbe din Molodova!

    RăspundețiȘtergere
  7. ...felicitari,d-na ANGELA

    ...petru anei,facebook

    RăspundețiȘtergere