miercuri, 17 august 2011

Aflu ca sunt o paria in RM pe motiv ca am fost deputat...

Ce zice dictionarul despre paria? Zice că în India, în concepția brahmanilor, paria era o persoană care se afla în afara castelor și care era lipsită de orice drepturi. Prin extensie, poate fi vorba de un grup social din care face parte o astfel de persoană. Iar la figurat prin paria se subintelege o persoană sau colectivitate urgisită, disprețuită, căreia nu i se recunoaște niciun drept.

Buuuun. De ce brusc m-am apucat sa consult dicționarul cu atâta înverșunare? Pentru că am vrut să știu cu exactitate cine sunt, care este statutul meu în Republica Moldova. Că am făcut ceva pentru ea, și ea mai puține pentru mine, nu contează - un om puternic nu caută vinovați, ci își asumă responsabilitatea pentru viața lui. Și...pretind că sunt un om puternic, deci, responsabil. 

și chiar dacă nu aș fi făcut nimic pentru țara asta, tot cred ca aș fi avut niște drepturi stipulate în Carta europeană a drepturilor fundamentale ale omului și în Constituția RM. Dar, se pare că pentru faptul că am fost deputat în Parlamentul RM de legislatura a 16...n-am nici un drept. Cel puțin, nu în fața actualei puteri. Pe care, de altfel, am votat-o. Cred că dacă săream cu scandal dintr-o barcă partiinică în alta, problema nu s-ar fi pus cu atâta patetism. 

De fapt, despre ce este vorba? Mă anunță o prietenă cu care am încercat să fondăm un ONG acum vreo doi ani, după ce am abandonat politica activă (nu am mai găsit întelegere în partidul din care făcusem parte) că are probleme din cauza că am figurat în calitate de președinte al ONG-ului respectiv (am renunțat la presedenție în scurt timp pentru că aveam alte priorități). Ce fel de probleme, zic. Păi, într-o scrisoare semnată de actualul secretar de stat (scrisă de un consilier de al său - un domn Furculița) este menționat ca "La momentul înregistrării ONG-ului Dvs, președintele acestuia figura d-na Angela Arama, care în perioada 2005-2009 a fost deputat în Parlamentul Republicii Moldova din partea aceluiași partid politic. Anume din aceste motive considerăm ca ONG-ul ... nu poate fi obiectiv și imparțial". 

Wow! Ce chestie! Chiar mă simt excesiv de importantă. Mă simt ca și cum prin denigrarea mea se naște o nouă castă - cea a politicienilor și onegistilor imaculați. Figurez în calitate de "argument" al Guvernului! Ce mai! 

Pe scurt. Că mă plictisește subiectul... Nu m-a făcut mama deputat sau onegist... Acestea sunt domenii...cum să zic...pentru cei cu stea în frunte, pentru cei inzestrați cu aripi de îngeri, pentru sfinți. Eu nu am factura respectivă, acesta mi-e destinul. Și rog actualul secretar de stat să nu-mi mai dea atâta importanță. Să mă lase, dracului, în pace! 

Căci dacă mi se sugerează că în RM sunt o paria pe motiv că am fost om politic, atunci și pe el îl paște același statut - de paria. Doar dacă nu cumva este un privilegiat al sorții...adică are în spate o parașută de zburător peste legile fundamentale ale sarmanelor ființe umane...

5 comentarii:

  1. pe scurt: 1) n-am mai vazut un atare subiect abordat in alta parte. pe bune. 2) exista posibilitati de-ai lua pe sus pe furculitse si bodishti, precum: a) instanta de judecata c-o cere de compensatie zicem de … 100.000 lei, care apoi sa fie data zicem … unor copii; b) articol in retele sociale si intr-un ziar national; c) un eventual interviu la vreo televiziune si radio; d) etc. Din partea mea si foarte frank, unica ce-mi vine sa le zic furculitselor si bodishtilor e… (sorry) FUCK OFF. succese ! p.s.: apropos – despre ce fel de ong e vorba?

    RăspundețiȘtergere
  2. Andrei, nu conteaza despre ce fel de ONG e vorba. conteaza doar faptul ca puterea nu trebuie sa discrimineze cetatenii statului pe care il conduce. Eu nu cred ca scrisoarea respectiva este un mesaj politic concludent din partea puterii. Mai... degraba e o manifestare de handicap profesional al unui consilier ratacit in politica. Sau/si o lucratura a unor 'ong"isti pripasiti pe langa putere, care blocheaza orice incercare de a sparge gasca celor care sug tita financiara europeana. Sorry pt limbajul vulgar...

    RăspundețiȘtergere
  3. În primul rînd, cred că ar trebui să va instalați diacriticele la tastatură, ajută!
    mai departe, cred că ar trebui să vorbiți într-un context mai larg, depre toate epistolele trimise de către acest ONG către diverse instituții naționale și europene, despre acuzațiile aberante care ni se aduceau, despre o eventuală "coloratură politică" (asta e citat deja) a diferitor structuri de stat și asociative etc. Tot ce ați scris în acest post este extras din context, supt din deget, cum s-ar spune.
    Numai bine

    RăspundețiȘtergere
  4. Domnule F, tocmai mi-am cumparat un netbook si nu am reusit sa instalez limba romana, cer scuze, desi nu cred ca V-AR ajuta la ceva. Inteleg ca sunteti autorul respectivei scrisori guvernamentale.Contextul pe care-l abordez este la alegerea mea, nu mi-am propus sa fac investigatii si nu sunt avocatul vreunui ONG. M-ati vizat, v-am raspuns! M-ati utilizat ca argument, v-am utilizat ca pe un subiect fierbinte pentru blog! Suntem chit!:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Apropo, ii multumesc anonimului care mi-a aratat o greseala ortografica. Am corectat-o, sa traiti!

    RăspundețiȘtergere